Fundatia Nationala a Tinerilor Manageri

Sectorul 1 al Capitalei ia in considerare implementarea de soluţii Smart City pentru gestionarea traficului, deseurilor menajere si cresterea calitatii educatiei 05-01-2019

 

Cu doar o zecime din bucureşteni domiciliaţi în această zonă, sectorul 1 al capitalei deţine şi cea mai mare suprafaţă de spaţiu verde pe cap de locuitor, cu 77 de metri pătraţi, de 3 ori mai mult decat media urbană. Sectorul 1 este, în acelaşi timp, una dintre principalele zone de birouri din capital şi, în consecinţă, o zonă intens circulată. Asemeni tuturor zonelor intens populate, sectorul 1 se confruntă cu nevoi legate de creşterea siguranţei publice, decongestionarea traficului sau eficientizarea gestionării deşeurilor. Telekom Romania are in portofoliu o serie de soluţii Smart City care pot răspunde acestor nevoi şi pot creşte calitatea vieţii locuitorilor sectorului 1.

 

Traficul intens şi lipsa unui număr suficient de locuri de parcarea determina nevoia pentru construirea unor parcări inteligente, care să contribuie la decongestionarea circulaţiei.Tehnologia avansată şi expertiza Telekom Romania în integrarea de astfel de soluţii, pot ajuta primaria să rezolve această problemă.

 

“Soluţia de parcare inteligentă oferită de Telekom ajută municipalitatea să gestioneze un sistem de parcare inteligentă. Este o soluţie simplă, completă şi inovatoare pentru rezolvarea problemelelor municipalităţii şi pentru eliminarea stresului găsirii unui loc de parcare. Şoferii sunt informaţi în timp real pe telefonul mobil despre locurile de parcare disponibile, graţie unei reţele de senzori amplasaţi în oraş, care transmit informaţii unui echipament de analiză de date. Ei sunt ajutaţi să navigheze către locurile de parcare libere, iar plata o pot face prin SMS. De asemenea, inspectorii de parcare pot verifica cu exactitate dacă s-a efectuat plata de catre cel care ocupă locul de parcare. Platforma software gestionează situaţia locurilor de parcare, a plăţilor prin abonament sau a orei. Implementarea unei astfel de soluţii duce la creşterea semnificativă a încasărilor pentru municipalitate, fluidizarea traficului şi implicit la reducerea poluării, deci la respectarea normelor europene in vigoare.” spune Răzvan Mocanu, manager de proiect dezvoltarea afacerii ICT, Telekom Romania.

 

Cu cea mai scăzută rată a natalităţii dintre toate cele 5 sectoare ale capitalei, sectorul 1 are în plan investiţii în creşterea nivelului de digitalizare a instituţiilor de învăţământ şi a calităţii educaţiei de care beneficiază elevii care învaţă la şcolile din această zonă. Catalogul electronic, o soluţie aflată în portofoliul Telekom Romania, ar putea contribui la creşterea gradului de digitalizare a şcolilor din sector 1 al Bucureştiului.

 

“Platforma de management educaţional Adservio oferă acces tuturor persoanelor implicate în procesul educational: elevilor, părinţilor, profesorilor, secretarilor şi directorilor de şcoală. Toţi au acces în aplicaţie şi fiecare dintre ei vede informaţiile necesare. De exemplu, profesorul se loghează cu contul său şi vede astfel informaţii despre toate clasele la care predă. Atunci când deschide una dintre clase, îşi poate vedea elevii în ordine alfabetică şi la fiecare dintre ei are funcţii precum notare, absenţe, observaţii, conduită, mesagerie. Important este că modulul care ţine strict de catalogul electronic reprezintă doar 5 la suta din posibilităţile, din funcţiile platformei de Smart Education. De exemplu, avem modulul de bibliotecă, cu acces la sute de titluri din programa şcolară, din literatura română şi din cea universală. Aceste titluri pot fi accesate de toţi utilizatorii, indiferent dacă sunt elevi, profesori sau părinţi.” spune Emiliana Dovan, business manager soluţii pentru educaţie, Telekom Romania.

 

În ceea ce priveşte istoria naturală, sectorul 1 este gazdă administrativă pentru cel mai popular muzeu din ţară, Grigore Antipa, cu peste 500.000 de vizitatori anual. Numărul mare de vizitatori este, însă, direct proporţional cu cantitatea de deşeuri menajere produse în această zonă, respectiv 115 de milioane de kilograme anual. Gestionarea acestora nu este uşoară, însă, un sistem inteligent de management al deşeurilor, ar putea reduce poluarea şi îmbunătăţi aspectul acestui sector.

 

“Oraşul are nevoie de un management inteligent al deşeurilor. Soluţia nostră ar pune în valoare nu doar estetica unui oraşului, dar ar duce şi la protejarea mediului, precum şi la o gestiune eficientă a costurilor pentru colectarea deşeurilor. Prin adăugarea de senzori pe fiecare pubelă, fie ea subterană sau supraterană, administratoriiserviciului de salubritatea vor şti exact gradul de umplere. Astfel, se poate trasa exact traseul pentru maşinile de colectare, care vor atinge doar punctele în care pubelele sunt pline, eliminând drumurile inutile şi ineficiente. Astfel, primăria poate salva enorm de mulţi bani prin reducerea consumului de combustibil. Gândiţi-vă apoi la aspectul oraşului! O pubelă cu gunoi aruncat alandala sau lângă ea, strică peisajul, produce mirosuri de nesuportat, iar ridicarea gunoiului în sistemul clasic nu rezolvă nici la timp problema şi consumă şi multe resurse.” spune Dragoş Nedelea, manager dezvoltarea afacerii ICT, Telekom Romania.

 

Cochet, în ansamblu, şi cu multe zone de promenadă, sectorul 1 poate fi un exemplu şi pentru cei care adoră mobilitatea fără a polua chimic şi fonic oraşul, având în vedere că este sectorul cu cel mai mare trafic pe bicicletă şi cel mai mare număr de staţii de bike sharing. Acest comportament arată grija cetăţenilor pentru oraş şi deschiderea spre adoptarea soluţiilor Smart City