Fundatia Nationala a Tinerilor Manageri

Schimbarea atitudinilor privind scoala este esentiala pentru adaptarea la nevoile actualei societati 24-04-2015

FNTM partener Conferinta si Workshop „Invata CUM sa Inveti" 

Cercetarile arata ca exista diferente individuale importante in procesul invatarii. Intr-un studiu publicat de UNESCO se face referire la multiplele dimensiuni ale inteligentei umane, altele decat abilitatile logice si lingvistice care sunt de obicei pretuite in majoritatea mediilor scolare. Unii copii sunt talentati la muzica, altii au abilitati spatiale exceptionale (necesare, de exemplu, arhitectilor si artistilor), sau corporale/kinestezice (necesare atletilor) sau abilitati de relationare etc. De aceea, scolile trebuie sa creeze cel mai bun mediu pentru dezvoltarea copiilor luand in considerare toate aceste diferente individuale.

 

Parinti, cadre didactice, studenti si oricare alte persoane interesate sunt asteptate pe data de 16 mai, la Bucuresti sa participe la un eveniment unic pe tema educatiei. Conferinta si Workshop-ul „Invata CUM sa Inveti” va dezbate actualul sistem de invatamant invechit si rigid, care nu poate pregati noi generatii in contextul actualei societati si ceea ce trebuie facut ca parinte si profesor pentru a schimba mentalitati.

 

Evenimentul ofera posibilitatea de a regandi aspectele legate de scoala si de a gasi solutii pentru a trece mai usor peste aceste provocari inerente din viata copiilor, a parintilor si a cadrelor didactice.

 

 

Profesorul Solomon Marcus va fi prezent la conferinta si va vorbi, printre altele, despre: ignorarea nevoilor si drepturilor fundamentale ale copilului si adolescentului, ignorarea imperativelor societatii globalizate actuale, incapacitatea educarii unui comportament bazat pe valori umane, persistenta unor programe de invatamant peste care s-a asezat de mult rugina si care rateaza cele mai spectaculoase evenimente ale istoriei stiintei din ultimii 150 de ani, manuale in mare parte plictisitoare, neatractive, uneori neinteligibile.

 

 

 

 

Şcoala si modul in care abordam invatarea reprezinta una dintre cele mai spinoase probleme din viata parintilor care au copii incepand cu scoala primara si terminand cu liceul. Sunt multi parinti care sufera de stresul notelor, al examenelor, al problemelor de la scoala cel puţin la fel de mult ca ai lor copii a declarat Delia Lungu, psiholog si speaker al evenimentului.

 

 

 

 

O alta problema sesizata si care va fi dezbatuta este cea a metodei de predare care este redusa la naratiune, la transmiterea unidirecțională (de la profesor la elev) a unor informatii, care este perimata si nociva, afectand motivatia elevului si prin aceasta, devenind una dintre cauzele rezultatelor slabe, absenteismului si abandonului scolar.  Incheierea cu „succes” a naratiunii in timpul stabilit oficial nu inseamna ca s-a indeplinit actul educational.

 

 

Avem nevoie de un mod de predare configurat pe caracteristicile grupei/clasei si de implicarea volitiva a elevului/studentului; de capacitati (umane si pedagogice) multiple (nu doar de diplome si certificari formale) si elevi/studenti motivati prin incitare/atragere si nu prin obligare. Educatia si instruirea sunt eficiente atunci cand elevul sau studentul intelege si invata concomitent cu actiunea profesorului de a preda ca si cum ar fi unul dintre elevi si ar invata si el pentru prima oara. a declarat Petru Ionescu Caibulea, lector universitar si speaker al evenimentului.

 

 

Dincolo de a preda cunostinte si informatii „de specialitate”, profesorii trebuie sa fie dispusi si abilitati sa predea explicit metode de selectare, procesare si organizare a informatiilor si capacitati de gandire de ordin superior precum gandirea critica, creativa, sa modeleze atitudinile favorabile invatarii.

 

 

Elevii au nevoie de sprijin pentru integrarea diverselor lor experiente de invatare si chiar si de viata, iar profesorul ii poate ajuta sa inteleaga utilitatea invatarii, nu doar in contextul disciplinei de studiu, ci si la alte discipline, si dincolo de scoala sa achizitioneze si aplice metode si tehnici variate de invatare, sa constientizeze, planifice, monitorizeze, evalueze si autoregleze propriul proces de invatare; sa dobandeasca incredere in propriul potential de invatare si sa se automotiveze in procesul invatarii orientate spre scop. a declarat Nicoleta Bercu, cercetator in stiintele educatiei si speaker in cadrul conferintei.

 

 

In cadrul workshop-ului, participantii vor avea ocazia sa afle cum pot ii ajuta pe copii sa invete cu placere si vor primi recomandari practice pe care le pot pune in aplicare incepand chiar de a doua zi. Vor fi abordate cele mai frecvente probleme legate de invatare si examene: cum sa determine copilul sa citeasca cu placere, cum sa fie motivat sa invete.

 

 

Scoala a devenit pentru multi copii mai mult un chin si o obligatie, decat un loc unde sa mearga cu placere.  Avem nevoie sa ii ajutam sa isi redescopere pasiuni si talente, sa invete cu placere si curiozitate, sa invete sa faca legaturile intre subiectele de la scoala si utilitatea lor in lume si in viata.In cadrul conferintei, vom discuta modalitati practice prin care sa intarim legatura intre copil si invatare, sa redescoperim invatarea prin joc, modalitati de a invata sa inveti mai bine, mai eficient si cu mai multa bucurie. a declarat Psiholog Sabina Dumitrescu, speaker in cadrul conferintei.

 

 

Alegerea corecta a carierei este de asemenea o tema dezbatuta in cadrul workshop-ului, destinata atat elevilor si studentilor, cat si tinerilor adulti si parinti.

 

Conferinta este organizata de agentia de PR, Concord Communication. Mai multe detalii despre program, conditii de acces si speakerii invitati, gasiti accesand: www.concordcom.ro

 

Sursa: Concordcom