Fundatia Nationala a Tinerilor Manageri

Diaspora Start-up a fost lansat: 40.000 de euro pentru romanii din străinătate care vor deschide o afacere in Romania 13-10-2016

Urmărește-ne cu un Like pe pagina FNTM de Facebook, AICI.


Locuiesti sau ai locuit in ultimii ani in strainatate? Iti doresti sa revii acasa pentru a demara o afacere?

Completeaza SONDAJUL nostru dedicat romanilor din Diaspora, pana la 14 noiembrie!

FNTM depune un proiect pe apelul Diaspora Start-up, pentru a fi administrator de schema de antreprenoriat. Prin completarea acestui SONDAJ te preinscrii in grupul tinta si, in cazul in care proiectul nostru va fi selectat pentru implementare, vei fi contactat de echipa noastra.



Ministerul Fondurilor Europene împreună cu Ministerul Afacerilor Externe, prin Departamentul Politici pentru Relația cu Românii de Pretutindeni au deschis pe 12 octombrie 2016 apelul pentru Programul „Diaspora Start-up”, cu o alocare de 30 milioane euro din Programul Operațional Capital Uman (POCU) 2014-2020. 



Schema de antreprenoriat „Diaspora Start-up” este destinată românilor din Diaspora și celor reîntorși recent în țară, care intenționează să lanseze o afacere în România.
Schema
 creează oportunități de reîntoarcere în România pentru ca românii din diaspora să valorifice abilitățile dobândite în străinătate (antreprenoriale și/sau profesionale). O
biectivul „Diaspora Start-up” este încurajarea antreprenorialului și a ocupării pe cont propriu prin susținerea înființării de întreprinderi cu profil non-agricol în zona urbană.

Apelul este dedicat tuturor regiunilor de dezvoltare din România, cu excepția regiunii București - Ilfov.


Organizațiile - administratorii de schemă de antreprenoriat - care vor avea propuneri de proiecte depuse și selectate spre finanțare, vor demara proiectele Diaspora Start-up începând cu anul 2017.
 

Pentru accesarea fondurilor acestui apel se parcurg două etape.
 

În prima etapă, administratorii de schemă de antreprenoriat depun propunerile de proiecte în valoare de maximum 5.000.000 euro prin care se angajează să pregătească viitorii antreprenori și să le acorde acestora subvenții pentru lansarea afacerilor în țară. Entitățile care intră în parteneriat pentru crearea administratorilor de schemă de antreprenoriat pot fi: furnizori de Formare Profesională Continuă autorizați, publici și privați; organizații sindicale și patronate; membri ai Comitetelor Sectoriale și Comitete Sectoriale cu personalitate juridică; autorități ale administrației publice locale (unități administrativ-teritoriale); asociații profesionale; camere de comerț și industrie; ONG-uri; universități; Ministerul Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri și instituții/ agenții/ organizații subordonate/ coordonate de acesta; parteneriate între categoriile mai sus menționate.

Propunerile de proiecte pot fi depuse de organizațiile interesate - administratori de schemă de antreprenoriat, până la data de 29 noiembrie 2016, ora 16:00.
 

În cea de-a doua etapă, cetățenii români eligibili, care doresc să își înființeze o întreprindere, pot accesa fonduri în valoare maximă de 40.000 de euro și pot urma programe de formare antreprenorială de tip e-learning și/sau față în față, prin intermediul proiectelor implementate de administratorii schemei de antreprenoriat.


Sunt eligibili cetățenii români cu vârsta minimă de 18 ani, care locuiesc în străinătate de minim 12 luni și doresc să înființeze o afacere în mediul urban din România (cu excepția regiunii București - Ilfov) și 
îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

-  intenționează să înființeze o afacere nonagricolă în mediul urban
-  au reședința/ domiciliul în zona rurală sau urbană, în regiunile mai puțin dezvoltate ale României (regiunile țării cu excepția București - Ilfov)
- au vârsta de minimum 18 ani
-  posedă cetățenia română
-  fac dovada domiciliului sau rezidenței în străinătate în ultimele 12 luni până la momentul înscrierii în grupul țintă
- demonstrează experiență antreprenorială prin documente de înființare a unei societăți comerciale în străinătate în domeniul în care dorește să lanseze o afacere - SAU demonstrează capacitatea tehnică și profesională printr-un contract de muncă sau de colaborare ori alt document similar, în domeniul în care dorește să inițieze afacerea în cadrul proiectului, - SAU demonstrează cunoștințele de specialitate prin documente recunoscute de statul roman sau cursurii de scurtă durată, în domeniul în care dorește să lanseze afacerea în cadrul proiectului. (detalii în GHID).

 

Mai multe detalii AICI și în prezentarea care urmează: 

 

Sursa: Ministerul Fondurilor Europene